Masterclass Authentic Personal Branding

Authentic personal branding is een nieuw organisch en holistisch personal branding concept van prof.dr.ir. Hubert Rampersad dat momenteel wereldwijd furore maakt en zich internationaal razendsnel uitbreidt. Uw personal brand is uw belangrijkste bezit in het huidige online, virtuele en individuele tijdperk en dé manier om u van anderen te onderscheiden. Het is een strategie die toegepast wordt door succesvolle mensen zoals Barack Obama, Oprah Winfrey, Tiger Woods, Michael Jordan, Donald Trump, Richard Branson en Bill Gates. Waar traditionele personal branding concepten uit Amerika zich voornamelijk focussen op persoonlijke marketing (verkopen en promoten van uzelf) en imagovorming (egotripperij) stijgt deze authentieke methode ver boven deze cosmetische branding methoden uit dankzij een compleet holistisch geheel. Daar waar deze methoden het vooral hebben over snel bekend en rijk worden door uzelf goed te verkopen heeft Rampersad het over het creëren van  een betrouwbaar beeld van uzelf dat in harmonie is met uw werkelijke waarden, droom en talenten. Onlangs heeft hij zijn hieraan gerelateerde  boek getiteld “Authentic Personal Branding: A new blueprint for building and aligning a powerful leadership brand’ en “Be The CEO of Your Life” vanuit zijn woonplaats Amerika in 20 talen gelanceerd. De Nederlandse versie heet “Personal branding; leiderschap vanuit authenticiteit”, ISBN 978-90-77983-34-8, Uitgeverij Quist. Voor meer informatie, click op  link . Zie ook zijn interview in BusinessWeek door Marshall Goldsmith, door te clicken op interview.

Het was Roel Pieper die Rampersad inspireerde met zijn voorwoord in Rampersad’s vorige boek, “Personal Balanced Scorecard”, waarin hij ondermeer schreef: “Dit boek is uitmuntend op tijd en on target. Het is een van de eerste tastbare en bruikbare middelen om een persoon de kans te geven zijn agenda te zetten, te volgen, te meten en te verbeteren. Met deze nieuwe methode beginnen we de lange weg naar een samenleving waar de persoon centraal zal gaan staan, met een grotere verantwoordelijkheid als ooit te voren. In een complexere en hardere wereld als tot nu gezien en beleefd. Deze aanpak zal de huidige maar vooral de volgende generatie beter en sterker maken voor de “personal age” die voor de deur staat voor ons allen.”

———————————————————————————————————————————-

Lof voor dit boek van de top-2 Harvard Business School branding gurus

Met Personal Branding, leiderschap vanuit Authenticiteit biedt Hubert Rampersad een handboek aan dat hard nodig is voor kenniswerkers. Hij toont ons allen hoe we ons eigen personal brand kunnen ontwikkelen – en minstens zo belangrijk – hoe dit brand overtuigend te communiceren naar de wereld… Ik hou van zijn focus op authenticiteit… Mijn verzoek aan u, de lezer, is – maak dit boek een deel van uw leven. Lees dit boek niet slechts voor zijn ‘interessante’ inhoud. Wees niet tevreden met slechts enkele ‘aha’ momenten. Maak het onderdeel van uw levensplanning – en uiteindelijk deel van uw leven! Wanneer u dit doet kunt u een meer geïntegreerde en succesvolle persoon worden – en uw organisatie beter in staat stellen u te helpen een positief verschil te maken in de wereld!’ – Uit het voorwoord door Marshall Goldsmith. Auteur van ‘What you got here won’t get you there’, een New York Times bestseller, Wall Street Journal #1 managementboek en de winnaar van de Harold Longman Award voor het beste managementboek van het jaar 2007 in Amerika. Hij is door de American Management Association erkend als een van de 50 grootste denkers en leiders die een invloed hebben gehad op het gebied van management gedurende de laatste 80 jaren.

Hubert Rampersad heeft gevoel voor het ontwikkelen van begrijpelijke concepten voor het analyseren van belangrijke zaken… Het door hem voorgestelde vier-fasenmodel biedt een expliciete manier om een gewenste externe identiteit in iets concreets en handelbaar te vormen. Het is een geweldige stap-voor-stap aanpak om uw brand expliciet te maken… De mentale modellen en hun bijbehorende onderzoeksvragen helpen u te onderkennen waar u vandaag de dag staat, zodat u kunt komen waar u morgen wenst te zijn… Dit boek biedt een architectuur om deze ideeën om te zetten in actie’. Uit het nawoord door Dave Ulrich, Professor of Business, University of Michigan, en partner van de RBL Group. Co-auteur van het bestselling boek ‘Leadership Brand’ (Harvard Business Press, 2007). Hij is als #1 management educator en goeroe geclassificeerd door Business Week, #2 binnen management denkers door Executive Excellence en door Forbes benoemd als een van de wereld’s top vijf business coaches.

———————————————————————————————

Masterclass AUTHENTIC PERSONAL BRANDING

Trainer/coach: prof.dr.ir. Hubert Rampersad

Locatie: Aruba

Leerdoelen; Na deze masterclass:

–          Bent u in staat om een sterke authentieke personal brand te ontwikkelen die echt is en deze op effectieve wijze te implementeren, onderhouden en cultiveren;

–          Bent u in staat om op basis van uw personal brand positieve percepties en emoties bij anderen inzake uw uniekheid en onderscheidend vermogen te stimuleren;

–          Weet u hoe u uw authentieke brand op consistente wijze naar uw potentiele klanten kunt communiceren en op unieke wijze kunt aangeven waar u voor staat, wat uw toegevoegde waarde is en wat u uniek en speciaal maakt;

–          Bent u in staat om uzelf sterk te positioneren in de markt en uzelf boven de concurrentie te plaatsen;

–          Bent u in staat een sterke reputatie en een betrouwbaar imago op te bouwen die u effectief kunt projecteren in alles wat u doet;

tpsi@live.com   www.tpsint.wix.com/tpsi    Video channel: http://bit.ly/TV8WkX

LinkedIn Logo

twitter-volg

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s